تبلیغات
document.getElementById) if(document.layers) x.left=280/2; return true; } خدمات وبلاگ نویسان جوان طرح برتر - رانا بهتر است یا تیبا؟
طرح برتر
طرح برتر....وب سایت علمی.آموزشی

بازدید : مرتبه
تاریخ : شنبه 8 آبان 1389

شیشه بالابر برقی، فرمان هیدرولیك و كولر گازی جزو امكانات رفاهی مینیاتور و رانا به حساب می‌آید. یادتان باشد، اگر خدای ناكرده در معرض تصادف با رانا قرار گرفتید، چندان نگران نباشید چراكه این خودرو به ایمنی عابر پیاده مجهز است. به هر حال امتحان آن ضرر ندارد.

روزنامه دنیای اقتصاد با مقایسه دو خودروی جدید ملی كشور نوشت:

نكته اینجاست كه به تازگی نه ایران‌خودرویی‌ها و نه سایپایی‌ها هیچ كدام همدیگر را رقیب خود ندانسته و معتقدند از این به بعد باید پنجه‌در‌پنجه رقبای خارجی یعنی همان‌هایی كه این روزها بحران مالی‌شان سر به فلك زده، بیندازند.

هر چند این دو خودروساز وطنی دیگر علاقه‌ای به مقایسه محصولات خود با هم ندارند اما برخلاف میل آنها ستون حق انتخاب امروز را به نورسیده‌های این دو یعنی مینیاتور سایپا و رانای ایران‌خودرو كه البته چشم بازار تا اواخر امسال به جمال آنها روشن نخواهد شد، اختصاص داده‌ و انتخاب را به شما واگذار كرده‌ایم.
ابتدا به رسم احترام هم كه شده از نورسیده ایران‌خودرو شروع می‌كنیم. رانا كه ایران‌خودرویی‌ها آن را دومین برند صنعت خودرو كشور می‌دانند و سایپایی‌ها، سومین، تا دلتان بخواهد موتور دارد. از
EF7 گرفته تا TU5، كه ظاهرا هر جا از یكی كم بیاید آن یكی روی رانا سوار خواهد شد. از آنجا كه موتور EF7 شانس بیشتری برای نشستن بر سینه رانا دارد، امروز مشخصات فنی این موتور را بررسی می‌كنیم. موتوری كه با حجم 1600 سی‌سی خود، 103 اسب‌بخار در حالت گازسوز و 113 اسب‌بخار در حالت بنزین‌سوز قدرت تولید می‌كند. این در حالی است كه مینیاتور تنها یك گزینه موتوری داشته و با توجه به حجم 1500 سی‌سی آن 80 اسب‌بخار قدرت به تولید می‌رساند. اگر از احوال سرعت این دو جویا باشید، باید گفت مینیاتور در این زمینه گوی سبقت را از رانا ربوده، به نحوی كه پشت فرمان آن می‌توان تا مرز 200كیلومتر در ساعت گاز داد، (البته به گفته سایپایی‌ها)، اما با رانای مجهز به موتور EF7
باید به حداكثر سرعت 181كیلومتر در ساعت رضایت دهید.
شتاب صفر تا 100 مینیاتور هنوز به بیرون درز نكرده، اما آن طور كه در كاتالوگ «رانا» آمده، این محصول در عرض 5/10 ثانیه به این شتاب می‌رسد.
اما به اشتهای این دو بپردازیم. رانا با موتور
EF7 خود در هر صد كیلومتر سیكل تركیبی 7/6لیتر بنزین می‌بلعد در حالی كه مینیاتور در همین سیكل، دو دهم لیتر كمتر سوخت مصرف می‌كند؛ یعنی 5/6لیتر در هر صد كیلومتر. هم مینیاتور و هم رانا قابلیت عرضه به صورت دنده اتومات را داشته و در مدل‌های بیس خود از سیستم ترمز ABS بهره می‌برند. این در حالی است كه می‌توان‌ ایربگ را نیز به عنوان آپشنی ایمن روی این دو نصب كرد.

شیشه بالابر برقی، فرمان هیدرولیك و كولر گازی جزو امكانات رفاهی مینیاتور و رانا به حساب می‌آید. یادتان باشد، اگر خدای ناكرده در معرض تصادف با رانا قرار گرفتید، چندان نگران نباشید چراكه این خودرو به ایمنی عابر پیاده مجهز است. به هر حال امتحان آن ضرر ندارد.

اما نكته دیگر درباره این دو نورسیده صنعت خودرو كشور اینكه، هر دو لقب برند ملی را یدك كشیده و در عین حال به هیچ وجه بی‌شباهت به همتایان خارجی خود نیستند. مینیاتور كه مخلوطی از ریو و پراید به حساب می‌آید و رانا هم كه آدم را به یاد پژو 206 صندوق‌دار می‌اندازد! به هر حال جدای از اینها آن طور كه ایران‌خودرویی‌ها وعده داده‌اند، رانا با قیمت 5/10 تا 12میلیون تومان روانه بازار می‌شود و مینیاتور هم بنابر اعلام سایپایی‌ها، قیمتی برابر با «10میلیون منهای 10هزار تومان» دارد.



ارسال توسط اسپارت
آرشیو مطالب
نظر سنجی
مطالب چطور بود؟







صفحات جانبی
امکانات جانبی
blogskin
خدمات وبلاگ نویسان جوان < / html >

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس